Podatki Nieruchomości

W najbliższym czasie przygotujemy dla was serię artykułów na temat wszelkich spraw związanych z opodatkowaniem nieruchomości. Sprawdzimy jak kształtują się obowiązki podatkowe w przypadku wynajmu nieruchomości, jej zakupu lub sprzedaży oraz jak deweloper rozlicza swoje przychody z tytułu sprzedaży nieruchomości na rynku pierwotnym.

Jako pierwszy z serii przygotowaliśmy artykuł na temat podatku od wynajmu nieruchomości. Znajduje się w dziale porady prawne. Dowiecie się z niego jak rozliczać najem prywatny czyli taki które nie jest częścią działalności gospodarczej. Przedstawiamy tam dwa sposoby rozliczania podatku – stawka ryczałtowa oraz skala podatkowa. Obie metody mogą być korzystne w zależności od tego w jakiej sytuacji znajduje się podatnik. Ryczałt jest atrakcyjny ze względu na niską stawkę podatkową jaka obowiązuje w stosunku do przychodów uzyskanych z tego tytułu. Natomiast skala podatkowa może w niektórych sytuacjach spowodować, że podatnik nie będzie zobowiązany do zapłaty podatku. Będzie to miało miejsce kiedy koszty utrzymania nieruchomości takie jak opłaty kredytowe, media, czynsz odsetki etc. będą przewyższały wpływy podatkowe z tego tytułu.

Mamy nadzieję, że regularne publikowanie artykułów na ten temat przyczyni się do wzrostu Państwa wiedzy na ten temat. Tak jak już wcześniej o tym pisaliśmy. Zależy nam na wspieraniu edukacji w tym zakresie.

Tutaj znajduje się link do tego artykułu – Wynajem Nieruchomości Podatek